Pe HaiSaRadem.ro vei gasi bancuri, glume, imagini, video, fun, bancuri online, bancuri tari, imagini haioase, videoclipuri haioase, distractie online. Nu ne crede pe cuvant, intra pe HaiSaRadem.ro ca sa te convingi. |
GRUPUL ŞCOLAR
INDUSTRIAL TISMANA
REGULAMENT INTERN
AN ŞCOLAR 2006-2007
Art.1 Prezentul Regulament conţine norme şi reguli
privind organizarea şi funcţionarea Grupului Şcolar Industrial Tismana în conformitate cu Legea
Învăţământului nr.84/1995 modificată şi
completată, cu Legea 128/1997-Statutul Personalului
Didactic,modificată şi completată,cu Regulamentul de Organizare
şi Funcţionare a unităţilor de învăţământ
preuniversitar-2005.
Art.2 Respectarea Regulamentului de
Ordine interioară este obligatoriu pentru toţi angajaţii
şcolii: director,profesori, personal didactic auxiliar şi
nedidactic,elevi,părinţi şi toate persoanele care vin în contact
cu şcoala.
ORGANIZAREA UNITĂŢII DE
ÎNVĂŢĂMÂNT
Art.3 Grupul Şcolar Industrial
Tismana funcţionează conform Legii nr.84/1995 în următoarele
forme de învăţământ: ciclul preprimar , primar,gimnazial,liceal
zi şi seral, precum şi şcoala de arte şi meserii.
Art.4 Clasele se constituie în
funcţie de oferta educaţională a unităţii de
învăţământ şi de criteriile stabilite de Metodologia de
admitere în licee şi şcoli de arte şi meserii.La înscrierea în
clasa a IX-a se asigură continuitatea studiului limbilor străine.
Art.5 În unitatea de
îmvăţământ cursurile se desfăşoară în trei
schimburi astfel:
-clasele
IX-XII liceu şi şcoala de arte şi meserii precum şi clasa
I, ciclul primar, între orele 7:30-13:20;
-clasele
V-VIII,ciclul gimnazial, precum şi clasele II-IV, ciclul primar,
ţntre orele 13:30-19:20;
-clasele XI-XII liceu seral între orele 17:30-22:30.
Ora
de curs este de 50 minute cu o pauză de 10 minute.
La clasele primare, în ultimele 5 minute, învăţătorii
organizează activităţi recreative.
Instruirea pracică se desfăşoară conform numărului
de ore prevăyut în planul cadru.
Art.6 Directorul,responsabilul cu protecţia muncii,inginerii şi
maiştri instructori sunt obligaţi să ia măsurile necesare
privind protecţia muncii,tehnica securităţii muncii conform
legilor şi instrucţiunilor în vigoare.
Art.7 Directorul
este presedintele consiliului de administraţie, consiliului profesoral în
faţa cărăra prezintă rapoarte semestriale şi anuale.
Directorul are dreptul de îndrumare şi control asupra
activităţii întregului personal slariat al unităţii de
învăţământ. Directorul numeşte prin decizie componenţa
comisiilor examenelor de corigenţă, amânări sau examene de
diferenţă.
Directorul emite decizii
şi note de serviciu care vizează realizarea obiectivelor
educaţionale şi de dezvoltare instituţionale.
1
Directorul
coordonează elaborarea proiectului de dezvoltare pe termen mediu al
unităţii de învăţământ, care alături de planul
annual stabileşte politica educaţională a unităţii de
învăţământ.
Directorul
propune I.S.J. proiectul de socializare aprobat de consiliul de
administraţie.
Directorul
numeşte învăţătorii şi diriginţii potrivit
principiului continuităţii şi performanţelor
educaţionale; stabileşte componenţa formaţiunilor de
studiu; numeşte echipa de întocmire, verifică şi aprobă orarul
şcolii. Directorul numeşte şefii catedrelor şi ai
comisiilor metodice şi pe domenii pe baza propunerilor membrilor acestor
colective. Aprobă fişele posturilor elaborate de şefi de
compartimente, elaborează cu consultarea şefilor de catedre
proiectele de încadrare pe discipline de învăţământ.
Aprobă
graficul serviciului pe şcoală al cadrelor didactice şi al
elevilor. Aprobă transferarea elevilor conform prezentului regulament.
Directorul
ca angajator încheie contracte de muncă şi aprobă concediu de
odihnă.
Art.8 Consiliul de administrare are
rol de decizie în domeniul administrativ.
Elaborează strategia de
dezvoltare pe termen scurt, Regulamentul de ordine interioară, fişele şi
criteriile de evaluare pentru întreg personalul în vederea acordării
calificativelor anuale.
Controlează perionic
parcurgerea materiei şi evaluarea ritmică a elevilor. Aprobă
acordarea salariilor de merit şi a burselor şcolare.
Consiliul de administraţie
este format din 11 membrii. La şedinţele consiliului de
administraţie pot fi invitaţi liderul de sindicat,
reprezentanţii părinţilor, elevilor “fără drept de
vot”, când sunt luate în discuţie probleme specifice. Consiliul de
administraţie se întruneşte lunar sau de câte ori este nevoie şi
este legal constituit prin prezenţa a jumătate plus unu din
numărul membrilor săi.
Hotărârile consiliului se
iau prin vot deschis cu jumătate plus unul din numărul membrilor.
Directorul are drept de veto.
Art.9 Consiliul profesoral este
alcătuit din totalitatea personalului didactic de predare şi de
instruire practică, titular şi suplinitor.
Consiliul profesoral se instruieşte
la începutul şi la sfârşitul fiecărui semestru precum şi
ori de câte ori este nevoie.
Participarea la
şedinţele consiliului prefesoral este obligatorie, pentru toate
cadrele didactice, absenţa nemotivată se consideră abatere
disciplinară.Consiliul profesoral are rol de decizie în preocesul
întructiv-educativ:
-
dezbate şi aprobă proiectul planului de
dezvoltare pe termen mediu precum şi analizele şi programele
semestriale;
-
validează situaţia şcolară
semestrială şi anuală prezentată de diriginte inclusiv
notele la purtare precum şi situaţia şcolară după
încheierea sesiunii de corigenţe;
-
stabileşte prin vot disciplinele
obţionale, aprobă proiectul planului de şcolarizare, proiectele
curriculare, Regulamentul de ordine interioară al şcolii.
Hotărârile se iau prin vot deschis cu cel puţin jumătate plus
unul din totalul membrilor.
Art.10 Catedrele, comisiile metodice
se constituie din minim trei membrii pe arii curriculare, pe discipline de
studiu.
Atribuţiile catedrelor, comisiilor sunt
urmatoarele:
-
elaborează propunerile pentru oferta
educaţională a şcolii;
-
selectează manualele alternative;
-
analizează periodic performanţele
şcolare ale elevilor;
-
monitorizează parcurgerea programei la
fiecare clasă şi modul în care se realizează evaluarea elevilor;
-
organizează activităţi de
pregătire specială a elevilor pentru examene şi concursuri
şcolare.
Şeful
de catedră, comisie metodică răspunde în faţa directorului
şi a inspectoratului de specialitatea de activitatea profesională a
membrilor comisiei.
Şeful
de catedră întocmeşte fişele posturilor pentru membrii catedrei;
evaluează activitatea fiecărui membru şi propune Consiliului de
Administraţie calificativele anuale.
Şeful
de catedră organizează activitatea de formare continuă şi
de cercetare pedagogică, lecţii demonstrative, schimburi de
experienţă.
Şeful de catedră
efectuează asistenţe la lecţiile personalului didactic de
predare şi instruire; elaborează informări semestriale asupra
activităţii comisiei.
Şedinţele catedrei
comisiei metodice se ţin lunar după o tematică aprobată de
directorul şcolii.
Art.11 Consiliul clasei este
constituit din totalitatea personalului didactic de predare şi instruire
practică încadrat la clasa respectivă, din cel puţin un
părinte delegat al comitetului de părinţi şi un elev.
Preşedintele
consiliului clasei este învăţătorul sau dirigintele.
Consiliul
clasei are următoarele atribuţii:
-
analizează semestrial progresul şcolar
şi comportamentul fiecărui elev;
-
stabileşte notele la purtare pentru elevii
clasei, propune Consiliului profesoral validarea notelor sub 7;
-
propune sancţiuni şi recompense;
-
elaborează raportul scris asupra
situaţiei şcolare de la sfârşitul semestrului şi al anului
şcolar.
Consiliul
clasei se întruneşte la sfârşitul fiecărui semestru sau ori de câte
ori este necesar.
Art.12 Învăţătorul/dirigintele
coordonează activitatea clasei de elevi; îşi proiectează
activitatea potrivit sarcinilor reieşite din planul anual şi conform
cu particularităţile
profesionale ale clasei.
Învăţătorul/dirigintele
are următoarele atribuţii:
-
coordonează activitatea consiliului clasei;
-
organizează colectivul de elevi ai clasei,
numeşte liderul elevilor clasei;
-
preia cu proces-verbal sala de clasă şi
răspunde de păstrarea, modernizarea acesteia precum şi de
repararea bunurilor deteriorate de elevi;
-
urmăreşte frecvenţa elevilor,
motivează absenţele, analizează periodic îndeplinirea
îndatoririlor scolare de către elevi;
-
organizează întâlniri cu părinţii,
informează în scris familia elevilor asupra situaţiei şcolare
şi disciplinare;
-
completează catalogul clasei, răspunzând
de de exactitatea datelor şi de starea fizică a acestora;
-
calculează media semestrială şi
anuală, propune acordarea premiilor, burselor, alocaţiilor şi a
altor ajutoare;
-
proiectează organizarea şi desfăşoară
activitatea educativă a clasei, completează caietul dirigintelui
şi fişa psihologică;
-
prezintă Consiliului profesoral raportul
scris asupra situaţiei şcolare şi disciplinare a elevilor.
Art.13 Atribuţiile
învăţătorului/dirigintelui de serviciu:
-
controlează ordinea şi
curăţenia în şcoală şi ia măsuri pentru
menţinerea lor;
-
asigură respectarea programului şcolii;
-
supraveghează elevii în timpul pauzelor;
-
înregistrează toate abaterile
săvârşite şi cere ajutorul
învăţătorului/dirigintelui în cazurile deosebite;
-
asigură securitatea documentelor şcolare
(cataloage, condici);
-
completează condica de prezenţă
şi întocmeşte procesul-verbal de primire-predare a cataloagelor.
Art.14 Atribuţiile elevului de
serviciu pe şcoală:
-
sprijină profesorul de serviciu în menţinerea
disciplinei şi curăţeniei în şcoală;
-
sună de intrare şi de ieşire de la
ore c0onform programului şcolii;
-
întâmpină şi îndrumă orice
persoană străină care intră în şcoală
adresându-se politicos;
-
raportează profesorului de serviciu orice
eveniment din şcoală;
-
face cunoscute dispoziţiile profesorului de
serviciu.
Art.15 Atribuţiile elevului de
serviciu pe clasă:
-
înregistrează prezenţa la ore a
colegilor săi;
-
veghează la păstrarea ordinii şi
curăţeniei în sala de clasă (duce coşul de gunoi,
şterge tabla, aeriseşte sala de clasă, udă florile);
-
nu părăseşte sala de clasă în
timpul pauzelor, veghind la integritatea bunurilor elevilor şi a clasei;
-
reportează profesorului de serviciu,
învăţătorului, dirigintelui orice abatere disciplinară sau
orice alt eveniment.
Art.16 Atribuţiile profesorului:
-
întocmeşte planificarea şi proiectarea materiei şi
asigură parcurgerea integrală a acesteia;
-
se pregăteşte temeinic pentru fiecare oră de curs, asigurând
materialul didactic necesar;
-
asigură notarea ritmică pe parcursul semestrelor în conformitatea
cu metodologia SNEE şi reglementările MEC;
-
în fiecare semestru realizează o recapitulare
finală care urmăreşte:
-
recapitularea şi sistematizarea materiei;
-
consolidarea pregătirii elevului cu rezultate
foarte bune;
-
sprijinirea elevilor cu rezultate foarte slabe;
-
instrumentele de evaluare pot fi:
-
lucrări scrise, teste;
-
activităţi practice;
-
referate, proiecte, portofolii;
-
selectează şi îndrumă elevii
dotaţi;
-
organizează olimpiadele şi concursurile
şcolare;
-
asigură pregătirea elevilor pentru
examenele, de capacitate, bacalaureat;
-
respectă orarul şcolii. Orice întârziere
de la ore sau plecare din clasă constituie abaterea de la disciplina
muncii şi se sancţionează ca atare;
-
participă la activităţile de
perfecţionare organizate în şcoală, ţn judeţ, în
ţară;
-
asigură ordinea, disciplina şi
curăţenia în clasă în timpul orei;
-
răspunde de materialul didactic şi de
mijloacele de învăţământ pe care le foloseşte;
-
se ocupă de îmbogăţirea
patrimoniului unităţii prin acţiuni şi autodotare;
-
informează profesorul de serviciu, conducerea
şcolii despre evenimente sau nereguli constatate;
-
încheie la timp situaţia şcolară a
elevilor. Notele acordate elevilor se comunică şi se trec în catalog
şi în carnetul de note;
-
participă la orice activitate organizată
în şcoală (spectacole, festivaluri, concursuri, acţiuni de
dotare);
Art.17 Responsabilitatea elevilor:
Elevii au datoria de a frecventa cursurile, de a se pregăti la fiecare disciplină şi de a-şi însuşi cunoştinţele prevăzute de programele şcolare;
-
trebuie să aibă o comportare
civilizată, o ţinută decentă, atât în şcoală cât
şi în afara ei;
-
trebuie să cunoască regulile de
circulaţie şi pe cele cu privire la asupra
sănătăţii;
-
trebuie să cunoască şi să
respecte regulile statului, regulamentul şcolar şi cel de ordine
interioară;
-
trebuie
să cunoască normele de tehnică a securităţii muncii,
de prevenire şi de stingerea a incendiilor, de protecţie civilă
şi de protecţie a mediului.
Este
interzis elevilor:
-
să distrugă documentele şcolare;
-
să deterioreze bunurile din şcoală;
-
să aducă şi să difuzeze
materiale care atentează la independenţa, suveranitatea şi
integritatea naţională;
-
să fumeze şi să consume
băuturi alcoolice sau droguri în şcoală;
-
să posede şi să difuzeze materiale
cu caracter obscen sau pornografic;
-
să plece din ore, din şcoală
fără învoire.
Elevii
care se disting prin rezultate foarte bune la învăţătură
şi purtare pot prini următoare recompense:
-
evidenţierea în faţa colegilor de
clasă, în faţa Consiliului profesoral;
-
acordare de premii, diplome;
-
acordare de burse de merit, de studiu;
-
trimiterea cu prioritate în tabere de odihnă
sau excursii.
În
funcţie de gravitatea faptelor elevii pot fi sancţionaţi cu:
-
observaţie individuală şi mustrare
în faţa clasei;
-
mustrare în faţa Consiliului profesoral;
-
mustrare scrisă;
-
retragerea temporară a bursei;
-
eliminarea din şcoală pe o perioadă
de 3-5 zile;
-
mutarea temporară sau definitivă în
altă clasă paralelă;
-
pierderea definitivă a bursei;
-
scăderea notei la purtare; pentru fiecare 10
absenţe se scade 1 punct la purtare;
-
exmatricularea din şcoală pe o
perioadă de 1-3 zile;
-
exmatricularea din şcoală cu drept de
reînscriere în anul următor în aceeiaşi şcoală sau în alta.
Exmatricularea se face când elevul a acumulat 40 de absenţe nemotivate.
-
exmatricularea fără drept de reînscriere
din toate unităţile de învăţământ în urma unor fapte
deosebit de grave;
-
plata sau înlocuirea bunurilor deteriorate din
şcoală;
-
efectuarea unor activităţi în folosul
şcolii, de curăţenie sau reparaţii.
Transferul
elevilor.
Elevii
au dreptul să se transfere de la o unitate de învăţământ la
alta, de la o filieră la alta, de la un profil la altul, de la o
specializare la alta în conformitate cu prevederile Regulamentului de ordine
interioară a unităţii la care se face transferul şi ale
Regulamentului de funcţionare a învăţământului
preuniversitar de stat.
Transferarea se va face la începutul
anului şcolar şi în vacanţele şcolare.
Transferarea se fa face în altă
perioadă numai la schimbarea domiciliului sau din motive medicale, la
recomandarea Direcţiei de Sănătate Publică.
Transferarea se va face în limita
efectivelor de 30 de elevi pe clasă, dar nu mai puţin de 18 elevi.
Art.18.Comisia pentru evaluare
şi asigurării calităţii are următoarele
atribuţii:
-
elaborează şi coordonează aplicarea
procedurilor şi activităţilor de evaluare şi asigurare a
calităţii, aprobate de conducerea unităţii şcolare
conform domeniilor şi criteriilor prevăzute de legislaţia în
vogoare;
-
elaborează anual un raport de evaluare
internă privind calitatea educaţiei în unitatea şcolară pe
baza căruia directorul elaborează raportul general privind starea
şi calitatea învăţământului din unitatea şcolară;
-
elaborează propuneri de
îmbunătăţire a calităţii educaţiei;
-
cooperează cu cu agenţia română
specializată pentru asigurarea calităţii, cu alte agenţii
şi organisme abilitate;
-
orice control sau evaluare externă a
calităţii din partea Agenţiei Române de Asigurare a
Calităţii sau a M.Ed.C. se va baza pe analiza raportului de evaluare
internă a activităţii din şcoală.
Art.19 Atribuţiile comitetelor
de părinţi pe clasă şi a comitetului reprezentativ al
părinţilor:
-
părinţii sunt direct
răspunzători de întreaga activitate a copiilor în unitatea de
învăţământ şi în afara ei;
-
părinţii au obligaţia ca o
dată pe lună să ia legătura cu
învăţătorul/dirigintele clasei pentru a cunoaşte
evoluţia copilului;
Comitetul de părinţi al clasei
se alege în fiecare an şcolar în primele 30 de zile de la începerea
cursurilor; se compune din trei membrii: preşedinte, casier, membru.
Consiliul reprezentativ al
părinţilor este format din 5-7 membrii: preşedinte,
vicepreşedinte, casier, membrii.
Comisia de cenzori este formată din
1-3 membrii.
Comitetul şi consiliul reprezentativ
al părinţilor:
-
sprijină colectivul de cadre în activitatea
de cuprindere la cursuri a tuturor elevilor de vârstă şcolară;
-
sprijină unitatea de
învăţământ în întreţinerea, dezvoltarea şi
modernizarea bazei materiale a clasei şi a şcolii;
-
se implică în îmbunătăţirea
condiţiilor de studiu;
-
atrage persoane fizice sau juridice care prin
contribuţii financiare sau materiale susţin programe de modernizare a
activităţii educative şi a bazei materiale;
-
stabileşte o sumă bănească
minimă cu care participă fiecare familie la activitatea şi
dezvoltarea şcolii;
-
sprijină şcoală în
desfăşurarea şi organizarea activităţilor extra
curriculare şi a festivităţilor anuale.
Colectarea şi administrarea
contribuţiei voluntare se face numai de consiliul reprezentativ al
părinţilor.
Sponsorizarea
clasei sau a şcolii nu atrage după sine drepturi în plus pentru
anumiţi elevi.
Art.20. Responsabilităţile
personalului didactic auxiliar şi nedidactic :
-
îndeplineşte sarcinile ce-i revin conform
fişei postului;
-
respectă programul de lucru şi are o
atitudine binevoitoare faţă de elevi şo cadrele didactice.
Secretarul
răspunde :
-
de păstrarea documentelor şcolare
şi de completarea lor corectă;
-
întocmeşte corespondenţa şi
eliberază actele solicitate de elevi, cadre didactice sau alte persoane;
-
întocmeşte statele de plată,
situaţiile statistice şi alte situaţii cerute de I.S.J.;
-
informează conducerea şcolii de orice
act primit;
-
completează şi eliberează actele de
studii.
Contabilul :
-
răspunde de întocmirea tuturor actelor
financiar-contabile, documentelor pentru plata burselor şi alte drepturi;
-
răspunde de execuţia bugetară;
-
controlează periodic gestiunea
unităţii, realizând operaţiunea de inventariere, casare şi
declasare.
Muncitorii
calificaţi:
-
asigură întreţinerea inventarului
şi a localului şcolii;
-
remediază orice defecţiune la mobilierul
şi materialul didactic, la instalaţia de încălzire şi la
instalaţia electrică;
-
ajută la efectuarea curăţeniei
generale;
-
îndeplineşte orice altă însărcinare
primită de la conducerea şcolii, respectă programul de lucru
şi întocmeşte lunar raportul de activitate.
Îngrijitorii :
-
asigură curăţenia în localul
şcolii, efectuând curăţenie după orele de curs în
săli, pe culoare, la grupurile sanitare şi în curtea şcolii;
-
la fiecare două săptămâni se
efectuează curăţenie generală;
-
se îngrijeste de grădina din faţa
şcolii şi de florile din şcoală;
-
veghează la păstrarea
curăţeniei şi a patrimoniului şcolii.
Fochiştii :
-
asigură funcţionarea pe perioada
friguroasă a instalaţiei de încălzire şi a centralei
termice;
-
în perioada de vară realizează revizia
instalaţiei de încălzire;
-
participă la orice acţiune de reparatie
din şcoală.
Paznicii :
-
veghează asupra patrimoniului şcolii;
-
nu permit intrarea persoanelor străine în
şcoală;
-
preia de bază de proces-verbal serviciu;
-
anunţă imediat conducerea şcolii de
evenimentele apărute în timpul serviciului şi dacă este cazul
poliţia sau pompierii.
Art.21. Personalul didactic, de
predare şi instruire practică, personalul didactic auxiliar şi
nedidactic îşi respectă colegii, elevii, părinţii acestora.
Nu este permis să
facă din naţionalitatea, religia, starea socială sau
familială a colegilor, elevilor şi părinţilor acestora
obiect de jignire sau insultă.
Este
interzisă consumarea de băuturi alcoolice şi droguri, a
fumatului precum şi practicarea de jocuri de noroc în incinta şcolii.
Este
interzisă tranzacţia de orice natură între elevi şi cadrele
didactice sau între elevi şi personalul didactic.
Este
interzisă încredinţarea documentelor şcolare elevilor.
Lucrările
în ateliere, experienţele în laboratoare, antrenamentele sportive se vor face numai sub supravegherea
cadrelor didactice care îşi asumă răspunderea.
Nerespectarea
prevederilor prezentului regulament constituie abatere de la disciplina
şcolii şi a muncii şi se sancţionează ca atare conform
codului muncii.
Prezentul
regulament intră în vigoare la 15 sept. 2006.
Restart toate (situl general) Scrieţi Şcolii
Primare: liceu@tismana.eu © Copyright Fundaţia Tismana – 2007 Partener Grupul Şcolar
Industrial Tismana |