bancuri, glume, imagini, video, fun, bancuri online, bancuri tari, imagini haioase, videoclipuri haioase, distractie online Pe HaiSaRadem.ro vei gasi bancuri, glume, imagini, video, fun, bancuri online, bancuri tari, imagini haioase, videoclipuri haioase, distractie online. Nu ne crede pe cuvant, intra pe HaiSaRadem.ro ca sa te convingi.

 

RAPORT

ASUPRA ACTIVITATII SI STARII INVATAMANTULUI

IN ANUL SCOLAR 2005-2006

 

 

Marile prefaceri ce se petrec în lumea contemporană, prefaceri ce vizează însăşi bazele culturii şi civilizaţiei noastre, determină felul în care trebuie înţeleasă şi înfăptuită educaţia.

În condiţiile sporirii solicitărilor societăţii pentru un învăţământ activ şi eficient una din obligaţiile celor care lucrează în cadrul acestuia este aceea de a gândi şi aplica strategii didactice în raport cu aşteptările şi cu nevoile educaţionale.Dar strategiile didactice reformatoare trebuie să ţină cont de realităţile în care se desfăşoară procesul de învăţământ.

          Calitatea şi eficienţa procesului instructiv-educativ depinde de mai mulţi factori care să interrelaţioneze: resursele materiale de care dispune şcoala,precum şi resursele umane,calitatea şi eficienţa lor,elevii şi părinţii, interesul şi respectul pe care îl manifestă pentru învăţământ şi slujitorii săi,precum şi comunitatea locală, care sprijină şcoala in realizarea scopului său-o ofertă educaţională conform nevoilor de educaţie ale comunităţii.

Acestea au fost câteva idei de la care a pornit planificarea şi organizarea activităţii din şcoala noastră în anul şcolar 2005-2006, la care s-au adăugat preocuparea pentru modernizarea procesului de învăţământ şi democratizarea relaţiilor atât cu elevii, cât şi cu părinţii şi comunitatea locală.

Acum vom analiza şi vom putea aprecia dacă eforturile noastre  au avut efect asupra formării elevilor şi sunt reflectate în rezultatele obţinute.

1

Oferta educaţională a Grupului Şcolar a fost variată şi conformă cu cerinţele comunităţii locale, pornind de la specificul localităţii noastre, de la  perspectiva dezvoltării turismului în zonă, astfel am continuat să oferim prin clasele liceale o pregătire în domeniul turismului, completată la şcoala de  arte şi meserii de o pregătire în domeniul mecanicii şi al textilelor, valorificând vecinătatea cu cooperativa „ARTA CASNICĂ” şi existenţa a două S.C. cu specific de reparaţii autoturisme unde elevii noştri au efectuat instruirea practică, având cu acestea întocmite contracte de parteneriat.

 

Astfel că Planul de şcolarizare şi obiectivul cuprinderii in şcoală a tuturor copiilor de vârstă şcolară a fost realizat, în anul şcolar 2004-2005 Grupul Şcolar Tismana a numărat: 505 elevi,repartizaţi astfel:

- învăţământ preprimar:4 grupe(67 );

- invăţământ primar:4 clase(84 elevi);

- învăţământ gimnazial:5 clase(100 elevi);

- învăţământ liceal:4 clase zi+1 clasă seral(119 elevi)

- învăţământ profesional,şcoala de arte şi meserii:6 clase(135 elevi).

 

Pentru asigurarea calităţii procesului instructiv-educativ şi pentru atingerea de către elevi a standardelor de performanţă specifice fiecărei discipline au fost luate următoarele măsuri:

Am căutat să realizăm o încadrare a unităţii noastre cu cadre didactice calificate,cu experienţă,deşi în condiţiile în care directorul şi consiliul de administraţie nu au nici un cuvânt de spus, nu fac altceva decât dau decizia de încadrare este dificil; astfel că la Grupul Şcolar Tismana au fost încadrate un număr de 39 cadre didactice,din care 23 titulari şi 13 suplinitori.

Din cei 23 de titulari sunt:

- 16 cu grad didactic I

- 3 cu grad didactic II

- 3 cu grad didactic definitiv

- 1 debutant.

Din cei 13 suplinitori 10 calificaţi şi 3 necalificaţi dar cu studii superioare,la informatică,la limba engleză şi la socio-umane,domenii deficitare şi la nivel judeţean.

 

Cadrele didactice din şcoala noastră, ca peste tot în lume, cei care se dedică acestei cariere au resorturi intime,care ţin de vocaţie, de nevoia împlinirii profesionale, de rolul activ pe care îl au în prefigurarea viitorului de împlinirea lor socială. Eforturile pe care le depun oră de oră, pentru a suplinii insuficienta dotare cu echipamente şi material didactic la care se adaugă interesul scăzut pentru studiu al elevilor, care descreşte cu cât creşte vârsta, toate acestea sunt depăşite de satisfacţia că am reuşit să contribuim la formarea şi dezvoltarea copiilor.

Conducerea şcolii consideră că unul din punctele tari ale unităţii noastre este calitatea cadrelor didactice. Atât debutanţii, cei noi sosiţi în colectivul nostru s-au integrat rapid dovedind conştiinciozitate, punctualitate şi calităţi reale de educatori, cât şi cadrele didactice mai experimentate nu şi-au pierdut prospeţimea, dorinţa de a se dezvolta profesional şi ce e mai important – dragostea pentru elevi.

Astfel că s-au întocmit planificările pe discipline şi  la comisiile metodice pe arii curriculare , conform programelor si metodologiilor , dar cu  o oarecare întârziere datorată organizării consfătuirilor cadrelor didactice după 15 septembrie 2004.Aceasta ca o consecinţă a prelungirii mişcării personalului didactic şi admiterii în şcolile de arte şi meserii după 1 septembrie 2004.

Ar fi de dorit ca la 1 septembrie, la începerea noului an şcolar conducerile şcolilor să ştie efectivele de elevi şi în acelaşi timp ce cadre didactice fac parte  din colectivul didactic al unităţii de învăţământ. Propunerea ca examenul unic de titularizare sa aibă loc mai devreme în aşa fel ca la data de 1 august mişcarea personalului didactic să fie încheiată, ar duce la o mai bună organizare a procesului instructiv educativ.

S-au întocmit programele şi planificările la disciplinele opţionale ce au vizat o pregătire specifică a elevilor conform profilului ales la liceu şi o pregătire suplimentară pentru cei de la şcoala de arte şi meserii. La clasele primare şi gimnaziale s-au menţinut opţionalele tradiţionale „Prietenul meu calculatorul” , „Limba franceză prin cântec şi joc”, dar şi-au făcut apariţia, fiind bine primite de elevi opţionale din domeniul educaţiei muzicale.

 

Situaţia la învăţătură în anul şcolar 2004 – 2005 din punct de vedere statistic se prezintă astfel:

 

Ciclul de învăţământ

Nr. elevi înscrişi

Nr elevi rămaşi

Promovaţi

Repetenţi

%

Primar

86

84

81

III-2

I  - 1

96%

Gimnazial

101

100

91

V-5

VII-1

VIII-3

91%

Liceal

131

134

119

IX – 3

X- 3

XI – 6

Exm.-3

89%

Ş.A.M.

135

135

119

IX -7

X-8

XI- 1

88%

 

 

 

 

 

 

 

Elevii corigenţi la sfârşitul anului şcolar 2004 – 2005 au fost la :

- matematică       49

- limba română     2

- limba franceză    6

- istorie                  2

- fizică                   1

- chimie                 2

 

Se impun câteva concluzii :

- la liceul sunt elevi care nu au obişnuinţa studiului individual şi au fost prost orientaţi şcolar, de aici şi imposibilitatea de a face faţă cerinţelor programelor şcolare şi atingerii standardelor educaţionale.

- există un număr mare de corigenţi la matematică şi cu situaţia neîncheiată,ceea ce ne conduce la concluzia că trebuie să ne revizuim sistemul de notare, nota nu trebuie numai să sancţioneze ci mai degrabă să încurajeze şi să aprecieze progresul.

 

Situaţia la testele naţionale şi bacalaureat est unul din criteriile de evaluare a şcolii noastre , care se prezintă astfel din punct de vedere statistic:

 

Teste naţionale:

 

Elevi promovaţi cls.aVIII-a

Elevi înscrişi 

Elevi prezenţi

Elevi reuşiţi

Elevi respinşi

Procent

promovabilitate

24

24/6

24/5

18/1

6/4

75%

 

Elevii respinşi nu au trecut de proba de limba română-6- şi 1 şi de matematică.

Mediile obţinute pe obiecte au fost :

5-5,99

6-6,99

7-7,99

8-8,99

9-10

5

8

3

1

1

 

Trebuie să menţionăm că majoritatea elevilor care au promovat testele şi au avut medii bune au fost admişi in licee de prestigiu din judeţul nostru, iar un elev care a avut a III-a medie pe judeţ a fost admis pe primul loc la Colegiul Ecaterina Teodoroiu.

 

Bacalaureat

 

Elevi promovaţi cls.aXII-a

Elevi înscrişi 

Elevi prezenţi

Elevi reuşiţi

Elevi respinşi

Procent

promovabilitate

24

23/7

23/6

21/6

2

91,30%

 

Elevii respinşi nu au trecut de proba de limba română-2- şi 1 şi de matematică.

Mediile obţinute pe obiecte au fost:

5-5,99

6-6,99

7-7,99

8-8,99

9-10

-

10

15

2

-

 

La ambele examene proba de limba română s-a dovedit dificilă pentru elevi.

Poate o explicaţie ar fi că elevii nu mai citesc,ci învaţă pe dinafară , dacă învaţă, ceea ce le propun profesorii, iar limbajul lor este sărac şi nu au obişnuinţa de a se exprima în scris sau oral, expunându-şi ideile proprii.

Ar trebui găsite soluţii pentru a-i îndruma , ba chiar să-i obligăm să citească!

Dacă situaţia la învăţătură mai are explicaţii şi procentele nu sunt alarmante, fără a avea cazuri de abateri grave, totuşi trebuie să spunem că starea disciplinară mai lasă de dorit şi poate fi o  explicaţie a rezultatelor slabe la învăţătură: chiulul de la ore,comportamentul necuviincios faţă de profesori şi personalul şcolii, deteriorarea mobilierului şi nepăstrarea curăţeniei în clasă

ca manifestări de dispreţ faţă de şcoală , toate acestea duc şi la rezultate slabe la învăţătură dar dovedesc şi carenţe în educaţia copiilor, carenţe datorate lipsei de educaţie din familii ,dar şi unei munci educative , a învăţătorilor şi diriginţilor ineficientă. Dirigenţia nu se rezumă numai la o oră, fiecare oră de curs trebuie să aibă şi o latură educativă care începe cu verificarea curăţeniei clasei  şi a ţinutei.

Unul din punctele slabe ale procesului instructiv-educativ l-a constituit neîndeplinirea serviciului pe şcoală de către unele cadre didactice deşi este o cerinţă trecută în fişa postului cadrelor didactice. Unii din colegii noştri stau în pauză în cancelarie în timp ce elevii ţipă şi deteriorează mobilierul în pauză.

Orarul şi programul şcolii au fost respectate cu excepţia a două trei cazuri de cadre didactice care nu înţeleg să anunţe când lipsesc şi să-şi găsească un înlocuitor. Sunt însă cazuri izolate şi mă bucur că tinerii nu le-au luat ca exemplu făcându-şi datoria şi nelipsind nemotivat deşi sunt navetişti.

          Perfecţionarea cadrelor didactice s–a realizat prin participarea la acţiunile comisiilor metodice şi a cercurilor pedagogice. In şcoala au fost organizate în anul şcolar  trecut mai multe activităţi cu impact judeţean, regional şi chiar internaţional:

- simpozionul pe teme ecologice al educatoarelor la care au participat inspectori şcolari din judeţele învecinate, a fost o manifestare reuşită şi datorită prezenţei grupului vocal – instrumental „Mugur de castan” şi „Tisa” conduse de dl.Sorin Bivolaru şi d.na Maria Corlan-Mischie, rezultat al parteneriatului fructuos cu Şcoala Populară de Artă Tg-Jiu.

- cercul învăţătorilor a pus în evidenţă experienţa şi dăruirea învăţătoarelor noastre.

-cercul inginerilor a contribuit la creşterea prestigiului unităţii noastre ca şi la perfecţionarea activităţii catedrei tehnice.

- cercul secretarilor de licee care a contribuit la perfecţionarea activităţii de secretariat.

In ceea ce priveşte munca a învăţătorilor şi diriginţilor voi menţiona       Balul bobocilor, activităţi de sărbătorire a zilei de 8 martie organizate de d.na învăţătoare Buzianu Mariana la care au fost invitate mamele elevilor, precum şi sărbătorirea zilei de 1 iunie.  

 

In anul şcolar trecut unitatea noastră a realizat parteneriate cu Poliţia

 Oraşului Tismana, cu Centrul de Sănătate care a dus la organizarea de întâlniri ale elevilor cu cadre ale poliţiei ce au adus la cunostinţa elevilor legislaţia în vigoare şi consecinţele încălcării legilor sau cu medici ce au contribuit la educaţia sanitară a tinerilor.

Şcoala noastră a participat la  proiectul COMENIUS de parteneriat şcolar alături de şcoala franceză L’ INSTITUT DE MRF şi Liceul cu program Sportiv Tg-Jiu. Oaspeţii francezi au participat la o activitate organizată la clasa a III-a ,învăţătoare d.na Buzianu Mariana şi d.ra prof.Virginia Ghebaur,la o activitate de învăţare de cântece şi dansuri populare din folclorul gorjenesc împreună cu ansamblul vocal-instrumental „Muguri de castan”,dar şi la activităţi de cunoaştere a zonei şi care s-au încheiat cu un foc de tabără.

          Elevii din clasele liceale au participat la Proiectul european „Primăvara Europeană” ce a avut ca temă Constituţia Europei şi tinerii, acţiune reuşită prin care elevii au aflat date despre Uniunea Europeană dar şi despre conţinutul Constitutiei europene.

Deşi nu ne putem lăuda cu rezultate excepţionale la olimpiadele şi concursurile şcolare, totuşi în şcoală au fost organizate fazele pe localitate ale concursurilor şcolare,iar la faza judeţeană,s-a obţinut doar un loc doi la biologie. S-au mai organizat în şcoală ca şi în alţi ani Concursul de matematică Kangourou-2005, iar în premieră şi Concursul de limba franceză „Kangourou francophon”.

Ca rezultat al parteneriatului cu Şcoala Populară de Artă, Tg-Jiu elevii noştri fac parte din două ansambluri,care reprezintă o altă alternativă de petrecere a timpului liber şi de dezvoltare multilaterală a personalităţii copiilor şi adolescenţilor.”Muguri de castan”,condus de dl. Sorin Bivolaru şi „Tisa” condus de d.na Maria Corlan-Mischie, care au participat la Festivalul „Cântecului,dansului şi portului gorjenesc”-Tismana 2005.

Ca urmare a parteneriatului şi cu Comitetul de părinţi, grupul vocal-instrumental „Muguri de castan” a imprimat un CD cu 13 melodii populare din folclorul gorjenesc.

In şcoală s-au organizat activităţi extraşcolare care au dat prilejul elevilor să-şi valorifice şi latura artistică a personalităţii:

- cu prilejul sărbătorii Crăciunului,elevii au pornit cu Pluguşorul şi au participat la un spectacol „Uite, vine Mos Crăciun”,prilej cu care toţi copiii au primit daruri;

-cu prilejul zilei de 8 Martie,sub îndrumarea d.nei Neamţu Valeria,consilier cu munca educativă a fost organizat un spectacol dedicat mamelor şi dăscăliţelor,urmat de o tombolă şi de o discotecă. Sub aceeaşi îndrumare au mai fost organizate şi Balul bobocilor,spectacolul de 1 Iunie,precum şi comemorarea la monumentul din centrul oraşului a eroilor neamului cu ocazia Zilei naţionale şi Zilei eroilor.

- elevii noştri au participat la un spectacol de teatru prezentat de Teatrul „Elvira Godeanu” din Tg-Jiu.

 

Existenţa sălii de sport, care a fost construită prin programul guvernamental”Săli de sport” a condus la organizarea de competiţii sportive între şcolile din oraş, precum şi la organizarea de cursuri de fotbal şi karate.

Parteneriatul dintre şcoală şi comitetul de părinţi a avut ca rezultat concret strângerea de fonduri din care s-au realizat achiziţionarea de cărţi pentru biblioteca şcolii, s-au efectuat reparaţiile la geamuri după înlocuirea celor vechi, s-a suportat costurile înlocuirii instalaţiei de încălzire defectă din corpul B al şcolii.

Pentru a cere performanţă atât cadrelor didactice cât şi elevilor ar trebui să le oferim condiţii materiale optime. Dar ca toate şcolile din ţară şi noi ne confruntăm cu lipsa fondurilor băneşti care duce implicit la condiţii improvizate, prin lipsa materialelor didactice şi a echipamentelor necesare unei instruiri moderne atractive şi eficiente.

          Trebuie să spunem că în anul şcolar trecut condiţiile materiale din şcoala noastră s-au îmbunătăţit prin înţelegerea nevoilor şcolii de către conducerea primăriei.

S-a realizat înlocuirea tâmplăriei vechi care ducea la mari pierderi de căldură

 cu tâmplărie de aluminiu, precum şi instalarea noii centrale termice pe combustibil solid, asigurând o atmosferă plăcută în sălile de curs. La dotările deja existente, laboratorul de informatică, ateliere, s-a adăugat şi noua sală de sport. Dar este absolut necesar branşarea buteliei de gaz pentru încălzirea sălii de sport şi dotarea cu mobilier pentru vestiare şi aparatura necesară.

S-a asigurat de către primărie şi combustibilul necesar pentru perioada rece precum şi materialele de curăţenie şi furniturile de birou.

Pentru a putea oferi copiilor suplimentul de hrană în condiţii igienico-sanitare corespunzătoare şcoala noastră ca şi celelalte şcoli din localitate a fost dotată cu un frigider şi s-a amenajat un spaţiu special destinat acestei activităţi.

Trebuie să subliniem că spaţiul destinat activităţilor instructiv-educative este încă insuficient şi de aceea ne-am confruntat cu o aglomerare a şcolii ce a dus la nerespectarea regulilor igienico-sanitare, programul şcolii desfăşurându-se în trei schimburi.

          Activitatea compartimentelor secretariat şi contabilitate s-a desfăşurat în condiţii bune asigurându-se realizarea la timp a lucrărilor specifice.

 

Întreaga noastră activitate s-a desfăşurat respectând legile fundamentale ale activităţii didactice, a ordinelor emise de către Ministerul Educaţiei  şi Cercetării, a dispoziţiilor Inspectoratului Şcolar Judeţean Gorj precum şi a Regulamentului de ordine interioară şi a planurilor manageriale.

 

   ÎNTOCMIT

     DIRECTOR,

     Prof. M. Lupu

 

---

 

 

 Restart toate  (situl general)

---

Scrieţi Şcolii Primare: liceu@tismana.eu 

 

© Copyright Fundaţia Tismana – 2007

Partener Grupul Şcolar Industrial Tismana