Pe HaiSaRadem.ro vei gasi bancuri, glume, imagini, video, fun, bancuri online, bancuri tari, imagini haioase, videoclipuri haioase, distractie online. Nu ne crede pe cuvant, intra pe HaiSaRadem.ro ca sa te convingi. |
RAPORT
ASUPRA
ACTIVITATII SI STARII INVATAMANTULUI
IN ANUL
SCOLAR 2005-2006
Marile prefaceri ce se petrec în
lumea contemporană, prefaceri ce vizează însăşi bazele
culturii şi civilizaţiei noastre, determină felul în care
trebuie înţeleasă şi înfăptuită educaţia.
În condiţiile sporirii
solicitărilor societăţii pentru un învăţământ
activ şi eficient una din obligaţiile celor care lucrează în
cadrul acestuia este aceea de a gândi şi aplica strategii didactice în
raport cu aşteptările şi cu nevoile educaţionale.Dar
strategiile didactice reformatoare trebuie să ţină cont de
realităţile în care se desfăşoară procesul de
învăţământ.
Calitatea şi eficienţa
procesului instructiv-educativ depinde de mai mulţi factori care să
interrelaţioneze: resursele materiale de care dispune şcoala,precum
şi resursele umane,calitatea şi eficienţa lor,elevii şi părinţii,
interesul şi respectul pe care îl manifestă pentru
învăţământ şi slujitorii săi,precum şi
comunitatea locală, care sprijină şcoala in realizarea scopului
său-o ofertă educaţională conform nevoilor de educaţie
ale comunităţii.
Acestea au fost câteva idei de la
care a pornit planificarea şi organizarea activităţii din
şcoala noastră în anul şcolar 2005-2006, la care s-au
adăugat preocuparea pentru modernizarea procesului de
învăţământ şi democratizarea relaţiilor atât cu
elevii, cât şi cu părinţii şi comunitatea locală.
Acum vom analiza şi vom
putea aprecia dacă eforturile noastre
au avut efect asupra formării elevilor şi sunt reflectate în
rezultatele obţinute.
1
Oferta educaţională a
Grupului Şcolar a fost variată şi conformă cu
cerinţele comunităţii locale, pornind de la specificul
localităţii noastre, de la
perspectiva dezvoltării turismului în zonă, astfel am
continuat să oferim prin clasele liceale o pregătire în domeniul
turismului, completată la şcoala de
arte şi meserii de o pregătire în domeniul mecanicii şi
al textilelor, valorificând vecinătatea cu cooperativa „ARTA CASNICĂ”
şi existenţa a două S.C. cu specific de reparaţii
autoturisme unde elevii noştri au efectuat instruirea practică, având
cu acestea întocmite contracte de parteneriat.
Astfel că Planul de
şcolarizare şi obiectivul cuprinderii in şcoală a tuturor
copiilor de vârstă şcolară a fost realizat, în anul şcolar
2004-2005 Grupul Şcolar Tismana a numărat: 505 elevi,repartizaţi
astfel:
- învăţământ
preprimar:4 grupe(67 );
- invăţământ
primar:4 clase(84 elevi);
- învăţământ
gimnazial:5 clase(100 elevi);
- învăţământ
liceal:4 clase zi+1 clasă seral(119 elevi)
- învăţământ
profesional,şcoala de arte şi meserii:6 clase(135 elevi).
Pentru asigurarea
calităţii procesului instructiv-educativ şi pentru atingerea de
către elevi a standardelor de performanţă specifice
fiecărei discipline au fost luate următoarele măsuri:
Am căutat să realizăm o încadrare a
unităţii noastre cu cadre didactice calificate,cu
experienţă,deşi în condiţiile în care directorul şi
consiliul de administraţie nu au nici un cuvânt de spus, nu fac altceva
decât dau decizia de încadrare este dificil; astfel că la Grupul
Şcolar Tismana au fost încadrate un număr de 39 cadre didactice,din
care 23 titulari şi 13 suplinitori.
Din cei 23 de titulari sunt:
- 16 cu grad didactic I
- 3 cu grad didactic II
- 3 cu grad didactic definitiv
- 1 debutant.
Din cei 13 suplinitori 10
calificaţi şi 3 necalificaţi dar cu studii superioare,la
informatică,la limba engleză şi la socio-umane,domenii
deficitare şi la nivel judeţean.
Cadrele didactice din şcoala
noastră, ca peste tot în lume, cei care se dedică acestei cariere au
resorturi intime,care ţin de vocaţie, de nevoia împlinirii
profesionale, de rolul activ pe care îl au în prefigurarea viitorului de
împlinirea lor socială. Eforturile pe care le depun oră de oră,
pentru a suplinii insuficienta dotare cu echipamente şi material didactic
la care se adaugă interesul scăzut pentru studiu al elevilor, care
descreşte cu cât creşte vârsta, toate acestea sunt depăşite
de satisfacţia că am reuşit să contribuim la formarea
şi dezvoltarea copiilor.
Conducerea şcolii
consideră că unul din punctele tari ale unităţii noastre
este calitatea cadrelor didactice. Atât debutanţii, cei noi sosiţi în
colectivul nostru s-au integrat rapid dovedind conştiinciozitate,
punctualitate şi calităţi reale de educatori, cât şi
cadrele didactice mai experimentate nu şi-au pierdut prospeţimea,
dorinţa de a se dezvolta profesional şi ce e mai important –
dragostea pentru elevi.
Astfel că s-au întocmit
planificările pe discipline şi
la comisiile metodice pe arii curriculare , conform programelor si
metodologiilor , dar cu o oarecare întârziere
datorată organizării consfătuirilor cadrelor didactice după
15 septembrie 2004.Aceasta ca o consecinţă a prelungirii
mişcării personalului didactic şi admiterii în şcolile de
arte şi meserii după 1 septembrie 2004.
Ar fi de dorit ca la 1 septembrie,
la începerea noului an şcolar conducerile şcolilor să ştie
efectivele de elevi şi în acelaşi timp ce cadre didactice fac
parte din colectivul didactic al
unităţii de învăţământ. Propunerea ca examenul unic de
titularizare sa aibă loc mai devreme în aşa fel ca la data de 1
august mişcarea personalului didactic să fie încheiată, ar duce
la o mai bună organizare a procesului instructiv educativ.
S-au întocmit programele şi
planificările la disciplinele opţionale ce au vizat o pregătire
specifică a elevilor conform profilului ales la liceu şi o
pregătire suplimentară pentru cei de la şcoala de arte şi
meserii. La clasele primare şi gimnaziale s-au menţinut
opţionalele tradiţionale „Prietenul meu calculatorul” , „Limba
franceză prin cântec şi joc”, dar şi-au făcut
apariţia, fiind bine primite de elevi opţionale din domeniul
educaţiei muzicale.
Situaţia la
învăţătură în anul şcolar 2004 – 2005 din punct de
vedere statistic se prezintă astfel:
Ciclul de
învăţământ |
Nr. elevi înscrişi |
Nr elevi rămaşi |
Promovaţi |
Repetenţi |
% |
Primar |
86 |
84 |
81 |
III-2 I - 1 |
96% |
Gimnazial |
101 |
100 |
91 |
V-5 VII-1 VIII-3 |
91% |
Liceal |
131 |
134 |
119 |
IX – 3 X- 3 XI – 6 Exm.-3 |
89% |
Ş.A.M. |
135 |
135 |
119 |
IX -7 X-8 XI- 1 |
88% |
|
|
|
|
|
|
Elevii corigenţi la
sfârşitul anului şcolar 2004 – 2005 au fost la :
- matematică 49
- limba română 2
- limba franceză 6
- istorie 2
- fizică 1
- chimie 2
Se impun câteva concluzii :
- la liceul sunt elevi care nu au
obişnuinţa studiului individual şi au fost prost orientaţi
şcolar, de aici şi imposibilitatea de a face faţă
cerinţelor programelor şcolare şi atingerii standardelor
educaţionale.
- există un număr mare
de corigenţi la matematică şi cu situaţia
neîncheiată,ceea ce ne conduce la concluzia că trebuie să ne
revizuim sistemul de notare, nota nu trebuie numai să sancţioneze ci
mai degrabă să încurajeze şi să aprecieze progresul.
Situaţia la testele
naţionale şi bacalaureat est unul din criteriile de evaluare a
şcolii noastre , care se prezintă astfel din punct de vedere
statistic:
Teste naţionale:
Elevi promovaţi cls.aVIII-a |
Elevi înscrişi
|
Elevi prezenţi |
Elevi reuşiţi |
Elevi respinşi |
Procent promovabilitate |
24 |
24/6 |
24/5 |
18/1 |
6/4 |
75% |
Elevii respinşi nu au trecut
de proba de limba română-6- şi 1 şi de matematică.
Mediile obţinute pe obiecte
au fost :
5-5,99 |
6-6,99 |
7-7,99 |
8-8,99 |
9-10 |
5 |
8 |
3 |
1 |
1 |
Trebuie să
menţionăm că majoritatea elevilor care au promovat testele
şi au avut medii bune au fost admişi in licee de prestigiu din
judeţul nostru, iar un elev care a avut a III-a medie pe judeţ a fost
admis pe primul loc la Colegiul Ecaterina Teodoroiu.
Bacalaureat
Elevi promovaţi cls.aXII-a |
Elevi înscrişi
|
Elevi prezenţi |
Elevi reuşiţi |
Elevi respinşi |
Procent promovabilitate |
24 |
23/7 |
23/6 |
21/6 |
2 |
91,30% |
Elevii respinşi nu au trecut
de proba de limba română-2- şi 1 şi de matematică.
Mediile obţinute pe obiecte
au fost:
5-5,99 |
6-6,99 |
7-7,99 |
8-8,99 |
9-10 |
- |
10 |
15 |
2 |
- |
La ambele examene proba de limba
română s-a dovedit dificilă pentru elevi.
Poate o explicaţie ar fi
că elevii nu mai citesc,ci învaţă pe dinafară , dacă
învaţă, ceea ce le propun profesorii, iar limbajul lor este
sărac şi nu au obişnuinţa de a se exprima în scris sau
oral, expunându-şi ideile proprii.
Ar trebui găsite
soluţii pentru a-i îndruma , ba chiar să-i obligăm să
citească!
Dacă situaţia la
învăţătură mai are explicaţii şi procentele nu
sunt alarmante, fără a avea cazuri de abateri grave, totuşi
trebuie să spunem că starea disciplinară mai lasă de dorit şi
poate fi o explicaţie a
rezultatelor slabe la învăţătură: chiulul de la ore,comportamentul
necuviincios faţă de profesori şi personalul şcolii,
deteriorarea mobilierului şi nepăstrarea curăţeniei în
clasă
ca manifestări de dispreţ faţă de
şcoală , toate acestea duc şi la rezultate slabe la
învăţătură dar dovedesc şi carenţe în
educaţia copiilor, carenţe datorate lipsei de educaţie din
familii ,dar şi unei munci educative , a învăţătorilor
şi diriginţilor ineficientă. Dirigenţia nu se rezumă
numai la o oră, fiecare oră de curs trebuie să aibă şi
o latură educativă care începe cu verificarea curăţeniei
clasei şi a ţinutei.
Unul din punctele slabe ale
procesului instructiv-educativ l-a constituit neîndeplinirea serviciului pe
şcoală de către unele cadre didactice deşi este o
cerinţă trecută în fişa postului cadrelor didactice. Unii
din colegii noştri stau în pauză în cancelarie în timp ce elevii
ţipă şi deteriorează mobilierul în pauză.
Orarul şi programul
şcolii au fost respectate cu excepţia a două trei cazuri de
cadre didactice care nu înţeleg să anunţe când lipsesc şi
să-şi găsească un înlocuitor. Sunt însă cazuri izolate
şi mă bucur că tinerii nu le-au luat ca exemplu
făcându-şi datoria şi nelipsind nemotivat deşi sunt
navetişti.
Perfecţionarea
cadrelor didactice s–a realizat prin participarea la acţiunile comisiilor
metodice şi a cercurilor pedagogice. In şcoala au fost organizate în
anul şcolar trecut mai multe
activităţi cu impact judeţean, regional şi chiar
internaţional:
- simpozionul pe teme ecologice
al educatoarelor la care au participat inspectori şcolari din judeţele
învecinate, a fost o manifestare reuşită şi datorită
prezenţei grupului vocal – instrumental „Mugur de castan” şi „Tisa”
conduse de dl.Sorin Bivolaru şi d.na Maria Corlan-Mischie, rezultat al
parteneriatului fructuos cu Şcoala Populară de Artă Tg-Jiu.
- cercul
învăţătorilor a pus în evidenţă experienţa
şi dăruirea învăţătoarelor noastre.
-cercul inginerilor a contribuit
la creşterea prestigiului unităţii noastre ca şi la
perfecţionarea activităţii catedrei tehnice.
- cercul secretarilor de licee
care a contribuit la perfecţionarea activităţii de secretariat.
In ceea ce priveşte munca a
învăţătorilor şi diriginţilor voi menţiona Balul bobocilor, activităţi de
sărbătorire a zilei de 8 martie organizate de d.na învăţătoare
Buzianu Mariana la care au fost invitate mamele elevilor, precum şi
sărbătorirea zilei de 1 iunie.
In anul şcolar trecut
unitatea noastră a realizat parteneriate cu Poliţia
Oraşului
Tismana, cu Centrul de Sănătate care a dus la organizarea de
întâlniri ale elevilor cu cadre ale poliţiei ce au adus la cunostinţa
elevilor legislaţia în vigoare şi consecinţele
încălcării legilor sau cu medici ce au contribuit la educaţia
sanitară a tinerilor.
Şcoala noastră a
participat la proiectul COMENIUS de
parteneriat şcolar alături de şcoala franceză L’ INSTITUT
DE MRF şi Liceul cu program Sportiv Tg-Jiu. Oaspeţii francezi au
participat la o activitate organizată la clasa a III-a
,învăţătoare d.na Buzianu Mariana şi d.ra prof.Virginia
Ghebaur,la o activitate de învăţare de cântece şi dansuri
populare din folclorul gorjenesc împreună cu ansamblul vocal-instrumental
„Muguri de castan”,dar şi la activităţi de cunoaştere a
zonei şi care s-au încheiat cu un foc de tabără.
Elevii din clasele liceale au
participat la Proiectul european „Primăvara Europeană” ce a avut ca
temă Constituţia Europei şi tinerii, acţiune
reuşită prin care elevii au aflat date despre Uniunea Europeană
dar şi despre conţinutul Constitutiei europene.
Deşi nu ne putem lăuda
cu rezultate excepţionale la olimpiadele şi concursurile
şcolare, totuşi în şcoală au fost organizate fazele pe
localitate ale concursurilor şcolare,iar la faza judeţeană,s-a
obţinut doar un loc doi la biologie. S-au mai organizat în şcoală
ca şi în alţi ani Concursul de matematică Kangourou-2005, iar în
premieră şi Concursul de limba franceză „Kangourou francophon”.
Ca rezultat al parteneriatului cu
Şcoala Populară de Artă, Tg-Jiu elevii noştri fac parte din
două ansambluri,care reprezintă o altă alternativă de
petrecere a timpului liber şi de dezvoltare multilaterală a
personalităţii copiilor şi adolescenţilor.”Muguri de
castan”,condus de dl. Sorin Bivolaru şi „Tisa” condus de d.na Maria
Corlan-Mischie, care au participat la Festivalul „Cântecului,dansului şi
portului gorjenesc”-Tismana 2005.
Ca urmare a parteneriatului
şi cu Comitetul de părinţi, grupul vocal-instrumental „Muguri de
castan” a imprimat un CD cu 13 melodii populare din folclorul gorjenesc.
In şcoală s-au
organizat activităţi extraşcolare care au dat prilejul elevilor
să-şi valorifice şi latura artistică a
personalităţii:
- cu prilejul
sărbătorii Crăciunului,elevii au pornit cu Pluguşorul
şi au participat la un spectacol „Uite, vine Mos Crăciun”,prilej cu
care toţi copiii au primit daruri;
-cu prilejul zilei de 8 Martie,sub
îndrumarea d.nei Neamţu Valeria,consilier cu munca educativă a fost
organizat un spectacol dedicat mamelor şi
dăscăliţelor,urmat de o tombolă şi de o
discotecă. Sub aceeaşi îndrumare au mai fost organizate şi Balul
bobocilor,spectacolul de 1 Iunie,precum şi comemorarea la monumentul din
centrul oraşului a eroilor neamului cu ocazia Zilei naţionale şi
Zilei eroilor.
- elevii noştri au
participat la un spectacol de teatru prezentat de Teatrul „Elvira Godeanu” din
Tg-Jiu.
Existenţa sălii de
sport, care a fost construită prin programul guvernamental”Săli de
sport” a condus la organizarea de competiţii sportive între şcolile
din oraş, precum şi la organizarea de cursuri de fotbal şi
karate.
Parteneriatul dintre
şcoală şi comitetul de părinţi a avut ca rezultat
concret strângerea de fonduri din care s-au realizat achiziţionarea de
cărţi pentru biblioteca şcolii, s-au efectuat reparaţiile
la geamuri după înlocuirea celor vechi, s-a suportat costurile înlocuirii
instalaţiei de încălzire defectă din corpul B al şcolii.
Pentru a cere
performanţă atât cadrelor didactice cât şi elevilor ar trebui
să le oferim condiţii materiale optime. Dar ca toate şcolile din
ţară şi noi ne confruntăm cu lipsa fondurilor
băneşti care duce implicit la condiţii improvizate, prin lipsa
materialelor didactice şi a echipamentelor necesare unei instruiri moderne
atractive şi eficiente.
Trebuie să spunem că în anul
şcolar trecut condiţiile materiale din şcoala noastră s-au
îmbunătăţit prin înţelegerea nevoilor şcolii de
către conducerea primăriei.
S-a realizat înlocuirea
tâmplăriei vechi care ducea la mari pierderi de căldură
cu tâmplărie
de aluminiu, precum şi instalarea noii centrale termice pe combustibil
solid, asigurând o atmosferă plăcută în sălile de curs. La
dotările deja existente, laboratorul de informatică, ateliere, s-a
adăugat şi noua sală de sport. Dar este absolut necesar
branşarea buteliei de gaz pentru încălzirea sălii de sport
şi dotarea cu mobilier pentru vestiare şi aparatura necesară.
S-a asigurat de către
primărie şi combustibilul necesar pentru perioada rece precum şi
materialele de curăţenie şi furniturile de birou.
Pentru a putea oferi copiilor
suplimentul de hrană în condiţii igienico-sanitare
corespunzătoare şcoala noastră ca şi celelalte şcoli
din localitate a fost dotată cu un frigider şi s-a amenajat un
spaţiu special destinat acestei activităţi.
Trebuie să subliniem că
spaţiul destinat activităţilor instructiv-educative este
încă insuficient şi de aceea ne-am confruntat cu o aglomerare a
şcolii ce a dus la nerespectarea regulilor igienico-sanitare, programul
şcolii desfăşurându-se în trei schimburi.
Activitatea
compartimentelor secretariat şi contabilitate s-a desfăşurat în
condiţii bune asigurându-se realizarea la timp a lucrărilor
specifice.
Întreaga noastră activitate
s-a desfăşurat respectând legile fundamentale ale
activităţii didactice, a ordinelor emise de către Ministerul
Educaţiei şi Cercetării,
a dispoziţiilor Inspectoratului Şcolar Judeţean Gorj precum
şi a Regulamentului de ordine interioară şi a planurilor
manageriale.
ÎNTOCMIT
DIRECTOR,
Prof. M. Lupu
Restart toate (situl general) Scrieţi Şcolii
Primare: liceu@tismana.eu © Copyright Fundaţia Tismana – 2007 Partener Grupul Şcolar
Industrial Tismana |